Czy Octavia II 1.6 MPI do zagazowania jeszcze się opłaca ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8162
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #76
    Zamieszczone przez kalel
    Witam ponownie.
    Wczoraj właśnie odebrałem wymienianą wyżej Skode Octavie II
    i jakie wrażenia? Tylko jak bedziesz montował lpg to zeby Ci jakiejs małej butli nie wpakowali....spokojnie wchodzi tam 55 litrów brutto.

    [ Dodano: Nie 31 Mar, 13 12:35 ]
    Tu 2005 rocznik za 28.400 + rejestracja + lpg+rozrzad itp = wyjdzie jak za 0II tdi z rocznika 2008 http://tablica.pl/oferta/koda-octavi...1e6d1d13;r:;s:

    a ta http://moto.allegro.pl/skoda-octavia...142895812.html na allegro sprzedawała się kilka minut i ktos kliknął w ciemno :diabelski_usmiech

    Wiec 1,6 0II nieżle teraz się sprzedaje :diabelski_usmiech
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • kalel
      Ambiente
      • 2012
      • 124

      #77
      Jak na razie przejechgałem tylko 100 km.
      Srednie spalanie z komputera to 7.1 l/100 trasa.
      Wszystko wymieniłem na dzień dobry; kompletny rozrząd z pompą wody, pasek wieloklinowy,
      amortyzatory przód (jeden nie trzymał), olej silnikowy z filtrem .
      Olej mam nadzieję, że dobry wlałem...
      Castrol 5W-30

      Gaz będę zakładał w Pitec-u w Poznaniu, tam już chłopaki się znają na swojej robocie więc myślę, że nie będę musiał się jakoś stresować.

      Komentarz

      • Andrzej.P
        RS
        • 2011
        • 1516
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #78
        Gaz będę zakładał w Pitec-u w Poznaniu, tam już chłopaki się znają na swojej robocie więc myślę, że nie będę musiał się jakoś stresować.
        Właśnie tam zakładałem instalkę do swojej O2. Napisz później, jakie podzespoły będziesz miał wsadzone - tak dla porównania
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8162
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #79
          Zamieszczone przez czernobyl
          kwestia też zestopniowania. ostatnio woziłem się przez miesiąc pożyczoną O2 1.6KM BSE i w stosunku do O1 1.6 BFQ (oba 102KM na papierze, różnica wagowa też nikła) to muł - zapewne przez nieco inne przełożenia skrzyni. niemniej jadąc o2 w trasie kilkukrotnie zdarzyło mi się zamknąć obrotomierz przy wyprzedzaniu na 3, bo cały czas brakowało mocy, dodatkowo poniżej 2,5tys. rpm nic się nie dzieje na żadnym biegu. także niekoniecznie 8v vs 16v.
          ogólnie BSE daje radę z racji ogólnego dobrego stosunku koszty eksploatacji/cena/łatwość gazowania, choć faktycznie specjalnie dynamiczny to on nie jest
          dziś pojechałem oglądać 0II z 1.6 z 2008 roku.... i nie chem się wq...ać, ale....mam wrażenie takie jak czernobyl, że 0II wydaje się bardziej mułowata od 0I z 1,6 Bfq. Bardziej trzeba cisnąc gaz zeby się autko jakoś zebrało.
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • lacoste
            Classic
            • 2013
            • 26

            #80
            kalel,
            Leżeli ma 100 tyś przebiegu faktycznie to dobry olej wlałaś ale po tylu latach zastanowił bym się nad przejściem na inny. Cóż pojeździsz i na tym za dobrą cenę Proponuje jeszcze wymianę filtru paliwa, filtr powietrza i kabinowy. Poza tym trzeba by było zobaczyć filtr klimatyzacji po takim czasie. A jestem przekonany,że nikt nie zaglądał.

            Komentarz

            • kalel
              Ambiente
              • 2012
              • 124

              #81
              Zamieszczone przez lacoste
              kalel,
              Leżeli ma 100 tyś przebiegu faktycznie to dobry olej wlałaś ale po tylu latach zastanowił bym się nad przejściem na inny. Cóż pojeździsz i na tym za dobrą cenę Proponuje jeszcze wymianę filtru paliwa, filtr powietrza i kabinowy. Poza tym trzeba by było zobaczyć filtr klimatyzacji po takim czasie. A jestem przekonany,że nikt nie zaglądał.
              Jaki inny olej masz na myśli?

              Komentarz

              • sparrov
                Rider
                • 2012
                • 378

                #82
                kalel, a myslisz, ze ta instalka lpg ci sie oplaci? Ja mam swoim bse nalatane 72 tys. bez gazu i nie kwapie sie do założenia lpg. Dzienny przebieg robie troche wiekszy niz ty 60-65 km w cyklu mieszanym 50% miasto i 50% trasa. Spalanie nawet przy dynamicznej jezdzie mam 8 l z małym haczykiem, a jak pojade emerycko to i poniżej 7 l zejdę, ale wole przycisnąć, bo te 0,5l jest tego warte

                Biorac pod uwage cene instalki lpg i roznice w cenie miedzy lpg a pb95 a takze wieksze spalanie lpg oraz wyzsze koszty eksploatacji, ja odpuszczam, choc ponoc to grzech przy tym silniku, ktory jest wrecz stworzony pod lpg i jest odpukac, nie do zajechania.

                Tw, też masz trzesiawke na jalowym? Nikt o tym nie pisal w tym watku. Zastanawiam sie, czy te wibracje sa tez na lpg...
                Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                Komentarz

                • PPrzemek
                  Drive
                  • 2012
                  • 87

                  #83
                  A ja twierdzę, że LPG to wcale nie jest nic złego. Spalanie z 21tyś km mam na poziomie 9,4 litra gazu. Gaz ostatnio u mnie jest poniżej 2.49, nawet 2,33 widziałem. Licząc:
                  8*5,59=44,72 a 9,4*2,49=23,4 - róznica jest oczywista...
                  Pozdrawiam
                  Przemek

                  Komentarz

                  • sparrov
                    Rider
                    • 2012
                    • 378

                    #84
                    PPrzemek, a ile wydałeś na instalke i jak zmieniło się serwisowanie twojegonauta? Bo rożnica w cenie na stacji to przecież nie wszystko...
                    Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                    Komentarz

                    • PPrzemek
                      Drive
                      • 2012
                      • 87

                      #85
                      Na instalke nic - gratis przy kupnie auta
                      A dodatkowe koszty - to roczny przeglad w cenie 169 na stacji diagnostycznej plus 200-300 zł dodatkowo przy serwisie w Skodzie.
                      Pierwszy serwis mnie kosztował ok. 600zł. Zobaczymy jak będzie wyglądał drugi.
                      Butle jest w miejscu koła, a dojazdówka nie zajmuje aż tyle miejsca w bagażniku. Ja jak na razie nie narzekam. Jedynie coś moje wtryskiwacze chyba zaczynają strajkować, ale są na szczęście na gwarancji
                      Pozdrawiam
                      Przemek

                      Komentarz

                      • slawko80rr
                        Rider
                        • 2010
                        • 600
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #86
                        [quote="sparrov"]kalel, a myslisz, ze ta instalka lpg ci sie oplaci? Ja mam swoim bse nalatane 72 tys. bez gazu i nie kwapie sie do założenia lpg. Dzienny przebieg robie troche wiekszy niz ty 60-65 km w cyklu mieszanym 50% miasto i 50% trasa. Spalanie nawet przy dynamicznej jezdzie mam 8 l z małym haczykiem, a jak pojade emerycko to i poniżej 7 l zejdę, ale wole przycisnąć, bo te 0,5l jest tego warte

                        Biorac pod uwage cene instalki lpg i roznice w cenie miedzy lpg a pb95 a takze wieksze spalanie lpg oraz wyzsze koszty eksploatacji, ja odpuszczam, choc ponoc to grzech przy tym silniku, ktory jest wrecz stworzony pod lpg i jest odpukac, nie do zajechania.

                        Tw, też masz trzesiawke na jalowym?

                        też mam bse i lpg, pojeździłem troszkę na Pb ale raczej z ciekawości bo kupilem 3 letnią aby gazować, w innym przypadku kupiłbym inny silnik benzynowy lub nawet inny samochód choćby wynalazek 1,4tsi, nie będę chwalił lpg bo jeszcze zdrożeje a tankowanie go to czysta przyjemność, to co nie wydam na pb pojedzie na prawdziwie przyjemności, ktoś powie stać mnie, ja powiem mnie też ale dzięki temu będzie jeszcze więcej i uwaga na LPG BSE też lekko trzęsie na jałowym, nie ma różnicy, ale od wczoraj jest temp pow 20 jeżdżę na klimie więc obroty wyższe i nie trzęsie, i wogóle mnie nie obchodzi że na klimie większe spalanie bo przy takich cenach lpg ok 2,3zł za litr to niewiele
                        Sławka wozi Superb 2 FL
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                        Komentarz

                        • sparrov
                          Rider
                          • 2012
                          • 378

                          #87
                          Kurcze, jeszcze mnie namówicie diabły
                          Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9943
                            • Ford

                            #88
                            edit na temat główny:
                            Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • slawko80rr
                              Rider
                              • 2010
                              • 600
                              • Superb II (3T4)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez sparrov
                              Kurcze, jeszcze mnie namówicie diabły
                              mówisz masz
                              Sławka wozi Superb 2 FL
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                              Komentarz

                              • PPrzemek
                                Drive
                                • 2012
                                • 87

                                #90
                                200 zł oszczędności to nie taka mała kwota...
                                Rocznie wychodzi 2400zł - a wole te pieniądze przeznaczyć na własne zachcianki i przyjemności...
                                Pozdrawiam
                                Przemek

                                Komentarz

                                • Agamek12
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 9943
                                  • Ford

                                  #91
                                  edit na temat główny:
                                  Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                                  Adam... Używam:
                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                  Komentarz

                                  • andrus
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 191

                                    #92
                                    ja tam instalki w gratisie nie dostalem ale to m.in. byl powod zakupu Skody ze daja LPG fabryczny (mimo ze drogo)
                                    wiesz.. Ty przy uzywanym aucie nie musisz placic 200/300 PLN na przeglady poniewaz nie bedziesz musial robic tego w ASO
                                    w poprzednim aucie mialem gaz 9 lat i jedyne co robilem to co 2 lata wymienialem filtr gazu i po 8 latach parownik. licze ze w skodzinie bedzie podobnie a radasc przy tankowaniu zbiornika za srednio 100zl.. bezcenna :lol:

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8162
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #93
                                      Jak moze sie nie oplacac insatlacja jak teraz 100 km wychodzi juz ponizej 20zl przy spalaniu 8l gazu. Ale temu co sie nie oplaca to na forum lpg zostal nazwany "pytaczem"
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • PPrzemek
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 87

                                        #94
                                        Ja mam podobne doświadczenie z gazem - na plus. Podstawa, to dobry gazownik, który wie co robi.
                                        W poprzednim samochodzie na gazie zrobiłem ponad 200tyś km i przez ten czas zmieniałem filtry gazu plus raz regenerowałem parownik - instalacja 2-giej generacji. Nie odczuwałem większej różnicy pomiędzy gazem, a benzyną. Jedynie na początku miałem problem ze świecami - Bosche czy Iskry padały jak muchy po 10tyś. Dopiero świece NGK zaczęły dawać przebiegi 60tys bez zmian.

                                        Poprzednio miałem diesla - podobała mi się elastyczność silnika, ale z minusów:
                                        - długie nagrzewanie się;
                                        - droższe przeglądy - więcej oleju, droższy rozrząd;
                                        - padła mi pompa wtryskowa plus parę innych dieslowych przypadłości;
                                        - hałas.

                                        Teraz wszystkie samochody w rodzinie to 8 zaworowe benzynowce.
                                        Pozdrawiam
                                        Przemek

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9943
                                          • Ford

                                          #95
                                          edit na temat główny:
                                          Jak dużo jeździsz, planujesz mieć długo to auto i kupisz wóz w dobrym stanie, to grzechem byłoby nie włożyć LPG do silnika BSE... Jak narazie przy dużych przebiegach ekonomicznie nieuzasadnione jest twierdzenie, że LPG się nie opłaca.
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • piotrek_os
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 8162
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez PPrzemek
                                            8*5,59=44,72 a 9,4*2,49=23,4 - róznica jest oczywista...
                                            dla Ciebie dla mnie jest oczywista różnica......a są i tacy, ze maja jakis inny kalkulator i ekonomicznie to nie wychodzi :diabelski_usmiech
                                            Choć też jest grupa kierowców, że są całkowicie anty do lpg i trzeba ich wole uszanować, bo piszą/ mówią wprost, ze lpg nie chcą i tyle.
                                            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2728
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #97
                                              Zamieszczone przez sparrov
                                              masz trzesiawke na jalowym? Nikt o tym nie pisal w tym watku. Zastanawiam sie, czy te wibracje sa tez na lpg
                                              Ja też się borykam z tym problemem, założyłem teraz inne świece niz NGK, takie polecane przez gazowników Denso K20TT. Ale problem nie zniknął :cry: , bez znaczenia czy na benzynie, czy na Lpg, na jałowym przerywa.

                                              [ Dodano: Pią 19 Kwi, 13 01:35 ]
                                              Zamieszczone przez kalel
                                              Jaki inny olej masz na myśli?
                                              Ja bym ci podpowiadał np. taki http://sklep-oleje.pl/pl/p/Liqui-Mol...H-5W-40-5L/290 zmiast castrola, a jesli już to na pewno nie 5W30 :P

                                              Komentarz

                                              • slawko80rr
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 600
                                                • Superb II (3T4)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #98
                                                [quote="leonn"]
                                                Zamieszczone przez sparrov
                                                masz trzesiawke na jalowym? Nikt o tym nie pisal w tym watku. Zastanawiam sie, czy te wibracje sa tez na lpg
                                                Ja też się borykam z tym problemem, założyłem teraz inne świece niz NGK, takie polecane przez gazowników Denso K20TT. Ale problem nie zniknął :cry: , bez znaczenia czy na benzynie, czy na Lpg, na jałowym przerywa.

                                                było już na forum to nie jest problem tylko ten typ tak ma, podobno nie można tego poprawić przynajmniej ja nie słyszałem, taki urok tego silnika i tyle, czy na PB czy na LPG jak już wyżej pisałem
                                                Sławka wozi Superb 2 FL
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                                Komentarz

                                                • Andrzej.P
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1516
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                                  Zamieszczone przez PPrzemek
                                                  8*5,59=44,72 a 9,4*2,49=23,4 - róznica jest oczywista...
                                                  dla Ciebie dla mnie jest oczywista różnica......a są i tacy, ze maja jakis inny kalkulator i ekonomicznie to nie wychodzi :diabelski_usmiech
                                                  Wiecie co, niech sobie psioczą na ten gaz i liczą po swojemu - przynajmniej nie będzie tłoku pod dystrybutorem :diabelski_usmiech

                                                  Zamieszczone przez piotrek_os
                                                  Choć też jest grupa kierowców, że są całkowicie anty do lpg i trzeba ich wole uszanować, bo piszą/ mówią wprost, ze lpg nie chcą i tyle.
                                                  Tylko, że głownie tacy będą na siłę przekonywać o swoich racjach, doliczać koszta jakiś wyimaginowanych przeglądów i napraw
                                                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                  Komentarz

                                                  • Northeusz
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1677
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                                    Please, nie przekonujcie mnie. Jak uznam, że mi się opłaca, to sobie założę
                                                    Ależ my Cię rozumiemy, w końcu kto bogatemu zabroni?

                                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                                    a do tego jakaś naprawa... i robi się 200-300zł/rok.
                                                    300 zł na rok. Przyjmując oszczędność 20 zł na każde 100 km to masz zwrot po 1500 km. Przy Twojej nowej trasie 200 km do pracy to masz zwrot aż po 7-miu przejazdach :diabelski_usmiech.

                                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                                    a do tego jakaś naprawa
                                                    Następny koronny "anty" argument, bo przecież samochody bez LPG się nie psują. :lol:

                                                    Nie wiem dlaczego zawsze są przedstawiane argumenty typu drogie przeglądy, serwisy i nieoczekiwane naprawy. Przegląd droższy o 70 zł, przegląd instalki + filtry = 50 zł. Niech te koszty będą już te 300 zł = to jest pełny bak PB. Tankując czyściutką PB i płacąc za każdym razem ponad 200 zł nie myśli się o tym, ale 200 zł w skali roku na obsługę LPG, które zwraca się w ciągu tygodnia to już jest "obciążenie kieszeni".

                                                    Nikt Cię Agamek12 przekonywać nie będzie, ale również mam prośbę - przedstaw konkretne powody (te nieekonomiczne), że LPG się nie opłaca, oprócz tego, że ktoś mało jeździ i będzie miał długi okres zwrotu. Bo te poprzednie powody są już jak mantra, tłuczone w każdym wątku o LPG i powodujące uśmiech na twarzach i nic poza tym . Przy obecnej cenie u mnie 2,41 za LPG to już chyba tylko hybryda wychodzi taniej
                                                    Pozdrawiam
                                                    Northeusz

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...